از علل نارسایی های ایمپلنت دندان چه می دانید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 35
:: بازدید ماه : 97
:: بازدید سال : 909
:: بازدید کلی : 3982

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

از علل نارسایی های ایمپلنت دندان چه می دانید
چهار شنبه 2 بهمن 1398 ساعت 18:50 | بازدید : 109 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

دلایل نقص ایمپلنت دندان

عوامل عدم موفقیت ایمپلنت با میزان تجربه دندانپزشک و میزان دقت آنها در طول عمل ارتباط زیادی دارد.

اما دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که ایمپلنت می تواند به شکست منجر شود، و این دلایل می تواند باعث نارسایی زودرس ایمپلنت دندان یا نارسایی دیررس طولانی مدت شود. نارسایی اولیه ایمپلنت های دندانی معمولاً طی سه تا چهار ماه پس از انجام عمل در طی فرآیند ادغام کاشت با استخوان فک اتفاق می افتد. در اینجا به برخی از شایع ترین دلایل نارسایی زودرس ایمپلنت دندان اشاره خواهیم کرد.

بیماری های خود ایمنی

میزان نارسایی ایمپلنت دندان با بیمارانی که به بیماری خود ایمنی مبتلا هستند بیشتر از افراد فاقد آن است. بیماری خود ایمنی در اصل بیماری است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن علیه خودش مبارزه کند، به بافت های بدن حمله کرده و به آنها آسیب برساند. این موضوع می تواند به احتمال زیاد منجر به رد شدن ایمپلنت شود. انواع بیماری های خود ایمنی شامل موارد زیر است:

  • روماتیسم مفصلی
  • لوپوس
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • دیابت نوع 1
  • بیماری سلیاک

ضعف در تامین خون بدن

لخته های خون زخم ها را باز می کنند و مواد مغذی لازم برای بهبود بدن را حمل می کنند. بنابراین اگر بعد از کاشت ایمپلنت دچار کمبود خون در ناحیه جراحی شوید، روند بهبودی کندتر یا حتی متوقف می شود. این خونرسانی ضعیف می تواند ناشی از لخته شدن خون در جای دیگر بدن یا بیماری خود ایمنی باشد.

عدم اعلام استفاده از داروهای درمانی

برخی از داروها می توانند در موفقیت ایمپلنت های دندانی تاثیر بگذارند. به همین دلیل بسیار مهم است که با دندانپزشک خود درمورد داروهایی که در گذشته مصرف کرده اید یا مصرف می کنید صحبت کنید.

عفونت ها و بیماری لثه

عفونت ها می توانند احتمال ادغام با موفقیت ایمپلنت را از بین ببرند. یکی از شایع ترین عفونت هایی که بر روی ایمپلنت دندان تأثیر می گذارد. پری ایمپلنتیت، نوعی بیماری لثه است. این عفونت می تواند در حین عمل یا بعد از عمل شروع شود، خواه به دلیل وجود زخم باز یا به دلیل سیمان دندان باشد که می تواند در زیر تاج نشت کرده و در لثه گیر کند. در بیشتر موارد پری ایمپلنتیت، نیاز به تعویض نارسایی ایمپلنت دندانی دارد. مبتلایان به بیماری خود ایمن، افرادی که سیگار می کشند یا آنهایی که بهداشت دهان و دندان بدی دارند، بیشتر از این عفونت برخوردار هستند. اگر به خوبی از دندان ها، لثه ها و کل بدن خود مراقبت نکنید، این می تواند بر موفقیت ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد.

علل نارسایی کاشت ایمپلنت دندان

علل نارسایی ایمپلنت دندان

 استفاده از روش های مختلف ایمپلنت دندان

در یک روش ایمپلنت معمولی، دندانپزشک آن را در دو مرحله تکمیل می کند: قرار دادن ایمپلنت و قرار دادن اباتمنت و تاج. مدت زمان بین این دو مرحله باعث می شود که کاشت ایمپلنت قبل از قرار دادن آستانه و تاج، به استخوان فک فیوز شود. اما گاهی اوقات دندانپزشک ” روش ایمپلنت فوری ” را انجام می دهد. در این روش هر دو مرحله یکی پس از دیگری انجام می شود. با استفاده از این روش درمان کوتاه تر می شود، و بعد از آن به مراقبت های جراحی کمتری نیاز خواهیم داشت و بهبودی سریعتر اتفاق می افتد. با این حال، این روش انجام عمل می تواند منجر به، نارسایی ایمپلنت ناشی از فشار بیش از حد یا فشار به آبشار و تاج شود. خصوصاً اگر بیمار دارای تراکم استخوانی ضعیف گردد، می تواند مشکل ساز باشد.

رد پیوند توسط بدن

همانطور که در مورد هر پیوند عضوی ممکن است عوارضی وجود داشته باشد، بدن بیمار می تواند ایمپلنت را نیز رد کند. اگرچه نادر است، اما ممکن است پیش آید. اصولاً بدن این پیوند را بدخیم و خارجی می بیند و ادغام آن را رد می کند. و در نهایت منجر به یک ایمپلنت شل و یا شکست خورده می شود.

واکنش آلرژیک

اکثر ایمپلنت های دندانی از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده اند و بعضی اوقات نیز می تواند آثار کمی از نیکل را داشته باشد. این موضوع می تواند یک واکنش التهابی آلرژیک در برخی از بیماران را ایجاد کند. واکنش می تواند احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش باشد.

آسیب عصبی / بافت

اگر اعصاب یا بافت اطراف ایمپلنت آسیب دیده باشد، بیمار بعد از انجام عمل می تواند درد مداوم یا بی حسی را احساس کند. که می توانند به ناحیه گونه، زبان، چانه و لب ها گسترش یابد. در بیشتر موارد، آسیب عصبی ناشی از یک دندانپزشک بی تجربه است که ایمپلنت را خیلی نزدیک به یک عصب قرار می دهد. البته هر چقدر دندانپزشک با تجربه باشد، حداقل آسیب بافتی انتظار می رود. اما اگر آسیب شدید باشد، می تواند به دلیل اشتباه جراح این اتفاق بیافتد.

تا اینجا بعضی از عوامل را با هم بررسی کردیم، اگر شما می خواهید که دچار این مسائل نشوید بهتر است با انتخاب کلینیک دندانپزشکی مناسب از وقوع این عوامل جلوگیری کنید یا درصد وقوع این نارسایی ها را به حداقل برسانید.

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 

 




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , مشاوره رایگان ایمپلنت , مراحل كاشت ايمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ارزان , مشاوره آنلاین ایمپلنت , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان ایمن , ایمپلنت استخوان تحلیل رفته , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , طول درمان ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان بدون درد , ایمپلنت دندان فوری , ایمپلنت دندان کامل , ایمپلنت دندان جلو بالا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: